en.wikipedia.org/wiki/Agarwood

Renowned to be the most expensive wood in the world, Agarwood (Oudh in Arabic) is formed as a result of parasitic intervention on the tree. The Agarwood scent has been revered throughout the Orient since time immemorial, and used in Arabic perfumery as a signature scent. It is powerful and pervasive, with the tiniest amount being quite perceptible. NadiaZ exploits various types of Oud which complexity is legendary, from the mellow woody, mushroom tainted to the powerful smoky overpowering scent. Often reserved for male fragrances, NadiaZ ingeniously blends it to infuse unisex and women’s perfumes with mystery and character. While the trees have become scarce, especially in India, thankfully replanting efforts have been successful in some locations. Given NadiaZ ethical engagement in preserving plants, the brand refrains from using Oud that wouldn’t be sustainably harvested. Owning a drop of the rarest Wild Oud may sound attractive in the same way ivory or a tiger claw is, it is however taking the life of a rare and endangered individual, therefore NadiaZ refrain from this Oud market competition. In her signature perfumes, she favors the blending with wild mushrooms and other woods and demonstrate that it is possible to bring Oud notes through a better valorization of the incredible biodiversity of plant resources.
 

Réputé pour être le bois le plus cher du monde, le Oud (Oudh en arabe) se forme à la suite d’une action parasitaire sur l’arbre. Le parfum de Oud a été vénéré dans tout l’Orient depuis des temps immémoriaux, et utilisé dans la parfumerie arabe comme un parfum signature. Il est puissant et omniprésent, la plus petite quantité étant tout à fait perceptible. NadiaZ exploite différents types de Oud dont la complexité est légendaire, du boisé moelleux aux relens de champignon au plus puissant parfum de fumée. Souvent réservé aux parfums masculins, NadiaZ le mélange ingénieusement pour insuffler des parfums unisexes et féminins de mystère et de caractère. Bien que les arbres soient devenus rares, en particulier en Inde, heureusement, les efforts de replantation ont été couronnés de succès à certains endroits. Compte tenu de l’engagement éthique nadiaZ dans la préservation des plantes, la marque s’abstient d’utiliser du Oud qui ne serait pas récolté durablement. Posséder une goutte du Oud sauvage le plus rare peut sembler attrayant de la même manière que l’ivoire ou une griffe de tigre peuvent l’être, il s’agit néanmoins de quitter la vie d’un individu rare et en voie de disparition, c’est pourquoi NadiaZ s’abstient de cette concurrence sur le marché du Oud. Dans ses parfums signature, elle privilégie le mélange avec des champignons sauvages et d’autres bois et démontre qu’il est possible d’apporter des notes de Oud grâce à une meilleure valorisation de l’incroyable biodiversité des ressources végétales.